.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فراموشی بازسازی بزرگ‌ترین مسجد جامع مازندران
این مسجد یکی از بزرگ‌ترین مساجد جامع مازندران است که از حدود دو سال قبل به بهانه مرمت و بازسازی از سوی مسئولان میراث فرهنگی تخریب و بعد از گذشت دو سال تاکنون نسبت به بازسازی آن اقدام نشده است...
فراموشی بازسازی بزرگ‌ترین مسجد جامع مازندران

تخریب و رها شدن بزرگ‌ترین مسجد جامع مازندران در بابل سبب انتقاد شدید نمازگزاران بابلی شد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، مسجد جامع شهرستان بابل که قدمت بیش از 500 ساله دارد یکی از بزرگ‌ترین مسجد جامع مازندران است که از حدود دو سال قبل به بهانه مرمت و بازسازی از سوی مسئولان میراث فرهنگی تخریب و بعد از گذشت دو سال تاکنون نسبت به بازسازی آن اقدام نشده است.
این مسجد که یکی از مهم‌ترین مساجد شهرستان و به عنوان پایگاه مذهبی بابل محسوب می‌شود در ایام مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، محرم و صفر مملو از نمازگزاران بابلی است که به این مکان مقدس مشرف شده، اما با توجه به استقبال بسیار زیاد مردم بابل این مسجد هم‌اکنون تخریب شده و طی چند روز گذشته بر اثر بارندگی شدید و آبگرفتگی داخل مسجد بسیاری از فرش‌های این مسجد بر اثر خیس شدن از بین رفته است.
یکی از نمازگزاران مسجد جامع بابل به خبرنگار فارس در بابل گفت: بی‌توجهی مسئولان نسبت به بازسازی مسجد جامع بابل قابل قبول نیست و مسئولان باید درباره این سهل‌انگاری پاسخگو باشند.
سید سعید یحیی‌نژاد افزود: 86 سال سن دارم و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نمازگزار مسجد جامع بابل به شدت پیگیر بازسازی مسجد جامع بابل بودم و در این خصوص سه سال قبل پسرم تقبل کرد 15 میلیون تومان برای بازسازی این مسجد اختصاص دهد تا با مشارکت دیگر خیران این مسجد در اسرع وقت احداث شود.
وی بیان داشت: به دلیل عدم همکاری و استقبال میراث فرهنگی مردم نیز تمایل چندانی برای مشارکت و بازسازی این مسجد ندارند.
یحیی‌نژاد تصریح کرد: بارها نمازگزاران مسجد جامع از بی‌توجهی مسئولان نسبت به بازسازی این مسجد به امام جماعت مسجد جامع انتقاد کرده و انتظار داشتیم با پیگیری وی وضعیت مسجد از حالت تخریبی خارج شود، اما با توجه به آبگرفتگی شدید داخل مسجد تاکنون اقدامی از سوی مسئولان انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام لوازم وسایل مسجد جامع بابل به یغما رفته است، افزود: اگر مسئولان از مکان فعلی برگزاری نماز جماعت مسجد جامع بابل بازدید کنند ضرورت بازسازی آن را احساس می‌کنند.
پیرترین نمازگزار مسجد جامع بابل از مسئولان مازندران به ویژه امام جمعه بابل خواست نسبت به مرمت و بازسازی این مسجد اقدام کنند.
دیگر نمازگزار مسجد جامع بابل نیز به خبرنگار فارس گفت: 35 سال نمازگزار مسجد جامع بابل هستم، اما از دو سال قبل که این مسجد از سوی میراث فرهنگی به بهانه مرمت و بازسازی تخریب شده، تاکنون اقدامی از سوی مسئولان برای بازسازی آن انجام نشده است.
ذاکر حسینی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از نمازگزاران این مسجد علاقمند به مشارکت برای بازسازی مسجد هستند، اما به دلیل سهل‌انگاری مسئولان شهرستان بابل این مسجد همچنان بدون متولی نیمه کاره رها شده است.
وی با اشاره به اینکه مسجد جامع بابل بدون هئیت امنا اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: هیئت امنا این مسجد که چندان برای نمازگزاران شناخته نیستند توسط امام جماعت به صورت انتسابی انتخاب شده و در انتخاب هئیت امنا از مردم نظرخواهی نشده است.
ذاکرحسینی تصریح کرد: انتظار داریم فرماندار، امام جمعه، رئیس اوقاف و رئیس میراث فرهنگی بابل در یک نشست اختصاصی با نمازگزاران درباره رفع این مشکل بحث و تبادل نظر کنند.
در تماس تلفنی خبرنگار فارس با رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی بابل، محمد دهستانی قول مساعد داده تا با پیگیری نمازگزاران مسجد جامع و میراث فرهنگی بابل، کار بازسازی مسجد جامع این شهر با تامین اعتبار از سوی میراث فرهنگی مازندران از روز شنبه هفتم آبان ماه آغاز شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 آبان 1390
فعلا اعضای شورای شهر و یک سری برو بچه ها رفتن واتیکان بعدا مطرح بشه که اونها هم شلوغ کنن
نا شناس 3 آبان 1390
لطفا در خصوص وضعیت نامناسب ساختمانی مسجد عشقی قائمشهر گزارش تهیه فرمایید
براری 4 آبان 1390
چرا کسی به حرف های مردم شهرستان ولایت مدار و دارالمومنین بـابـــل گوش فرا نمیدهد .
مسجد جامع شهرستان بــزرگ بـابـــل یکی از قدیمی ترین و کهن سال ترین مساجد کشور میباشد که متاسفانه با بی مسئولیتی مسئولان استانی و شهرستانی به این حال و روز در آمده . .
جناب کریمی بزرگوار نماینده مردمان شریف بـابـــل بـزرگ و حومه ، شما که قول باز سازی و تعمیر آن را داده بودید چرا هیچ کاری نمیکنید ؟
نکنه هنوز دارید برای دوستان و آشنایانتان کار درست میکنید و از مسجد جامع غافل شده اید ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.